مقالات آرشیو خبر ها
چرا یوونتوس الگری زیبا بازی نمی کند ولی پیروز می شود ؟

چرا یوونتوس الگری زیبا بازی نمی کند ولی پیروز می شود ؟

یوونتوس پس از شروع ضعیف در ابتدای فصل، اکنون به در رده دوم جدول سری آ رسیده و حالا در انتظار دیدار حساس با ناپولی است.

یوونتوس در 9 بازی ابتدایی سری آ 13 امتیاز کسب کرد و در ماه نوامبر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا حذف شد. هواداران خواهان اخراج آلگری بودند، اما رئیس آندره آ آنیلی اعتماد خود را به مربی تاکتیکی تایید کرد که به نظر می رسد اوضاع را تغییر داده است.

یوونتوس اکنون هشت بازی متوالی از جمله برد مقابل اینتر و لاتزیو به دست آورده و آلگری به عنوان سرمربی سری آ برای ماه نوامبر انتخاب شد.

 

نسخه امروز Tuttosport به تحلیل انتخاب های مربی و چگونگی بازگرداندن به ثبات می پردازد.

 

محرک

 

آلگری به باتجربه ترین بازیکنان و جوانان مانند نیکولو فاجولیو فابیو میرتی که زمان بازی منظمی دارند، انگیزه داده است و او توانسته رابطه ی بسیار خوبی میان بازیکنان جوان و بزرگان تیم ایجاد کند.

 

نگرش

 

تاکتیکیست ایتالیایی توانسته تیم را از مسائل خارج از زمین منزوی کند. کل هیئت مدیره، از جمله رئیس جمهور آنیلی، در 28 نوامبر استعفا دادند، اما تیم تمرکز خود را روی زمین حفظ کرد و به نظر نمی رسید تحت تأثیر هرج و مرج پیرامون باشگاه قرار نگرفته است.

 

چرخش تاکتیکی

 

سرمربی بیانکونری دفاع چهار نفره را کنار گذاشته و سیستم 3‐5‐2 یا 3‐5‐1‐1 را ترجیح می دهد، که فوتبال زیبایی را ارائه نمی دهد اما بسیار محکم است. آلگری قصد داشت از ترکیب 4‐3‐3 استفاده کند، اما مصدومیت های زیاد بازیکنان کلیدی، از جمله آنخل دی ماریا و پل پوگبا، او را متقاعد کرد که رویکرد خود را تغییر دهد.

 

استحکام

 

در نتیجه، یوونتوس هشت بازی متوالی را بدون گل خورده به دست آورده است: 756 دقیقه که با توجه به وقت های تلف شده به 822 دقیقه تبدیل می شود. این با وجود مصدومیت های زیادی در خط دفاعی، از جمله لئوناردو بونوچی که در چهار بازی از پنج بازی اخیر سری آ حضور نداشت، اتفاق افتاد.

 

تعویض ها

 

آلگری در طول بازی ها انتخاب های عاقلانه ای داشته و تعویض های مناسب را در زمان مناسب انجام داده است. هیچ تیمی در این فصل بیش از یوونتوس در نیمه دوم، پیروز نشده است.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: